Plog 1 juni 2015 – Boekarest dag 3

photo plog_boekarest_dag_3.jpg

Het is alweer tijd voor de derde plog van onze citytrip naar Boekarest! We ontbeten buiten de deur en hadden een ’taxiride from hell’……

photo IMG_5596.jpg

Good morning! We ontbeten buiten de deur, want het ontbijt in het hotel was niet echt voor herhaling vatbaar. We wilden eigenlijk naar M60, waar we op dag 1 geweest waren, maar die was helaas dicht! We denken dat dat kwam omdat het Pinksteren was in Roemenië. We liepen nog wat rond en kwamen ineens bij Chocolat. Daar hadden we al iets over gelezen op internet, dus we twijfelden geen moment en gingen zitten. Ik nam thee en Lizzy een super mooie cappuccino.

photo IMG_9909.jpg

Kijk nou hoe leuk!

photo IMG_9908.jpg

En zo pretty! Ik wou dat ik zulke mooie koffies kon maken. Zijn er hier barista’s?

photo IMG_5603.jpg

Ik ging even naar de wc en binnen hadden ze echt de heerlijkste taartjes en macarons in de vitrine staan. Daar moest ik even een foto van maken!

photo IMG_5604.jpg

Ik ging voor de Salty breakfast met eieren met bacon, worstjes, brood en salade en Lizzy bestelde yoghurt met fruit en een chocolade croissant. OMG! Het was al rond half 12/12 uur, dus we maakten er een brunch van.

photo IMG_5605.jpg

Zo ziet Chocolat eruit aan de buitenkant!

photo IMG_7194.jpg

photo IMG_7200.jpg

photo IMG_7197.jpg

photo IMG_7211.jpg

Daarna wandelden we wat door de straten. Overal kwamen we posters van André Rieu tegen, zo grappig!

photo IMG_7213.jpg

En we zochten op waar een Sephora was! Even binnenkijken is altijd zo leuk. Ik heb niks gekocht, goed he!

photo IMG_5607.jpg

Bij Flormar was echt de meest irritante verkoopster OOIT. Ze duwde constant nagellakjes onder onze neus en bleef echt letterlijk de hele tijd naast ons staan. Uiteindelijk kocht ik toch twee lakjes omdat ik ze zo mooi vond.

photo IMG_5611.jpg

photo IMG_5619.jpg

Het kaartje van de City bus tour was nog geldig, dus we besloten weer even lekker uit te waaien en te genieten van het mooie uitzicht.

photo IMG_5623.jpg

photo IMG_9933.jpg

photo IMG_9932.jpg

Lizzy speelde weer voor papparazzi.

photo IMG_9944.jpg

photo IMG_9945.jpg

We stapten uit bij het winkelcetrum bij het oude stadscentrum waar ik nog een paar foto’s maakte:

photo IMG_7215.jpg

photo IMG_7224.jpg

photo IMG_7235.jpg

Het Parlementsgebouw (waar ik gisteren al over schreef) op de achtergrond.

photo IMG_7229.jpg

Daarna liepen we het winkelcentrum in. Ze hebben daar een Zara, Stradivarius, Berschka, H&M, Pull & Bear, gewoon de winkels die we in Nederland ook hebben eigenlijk. Bij Kendra (een soort Douglas), kocht ik nog een pincet voor 1 euro die het ook nog eens heel goed deed eigenlijk!

photo IMG_7240.jpg

photo IMG_7241.jpg

Daarna liepen we door naar het oude stadscentrum, Lipscani. Prachtige gebouwen staan daar!

photo IMG_7242.jpg

Lipscani is echt the place to be als je wil uitgaan en er zijn heel veel terrasjes!

photo IMG_7249.jpg

photo IMG_9975.jpg

photo IMG_5634.jpg

Wij ploften weer neer bij Emilia, de ijssalon! Daarna pakte we een taxi terug naar het hotel om ons om te kleden voor het diner! Maar eerst genoten we nog even van het weer op het balkon van het hotel. Deze zat niet bij onze kamer, maar op de tweede verdieping. Er zat niemand, dus wij konden daar lekker gaan zitten lezen!

photo IMG_5639.jpg

Ready to go!

photo IMG_5647.jpg

En weer met de taxi naar het stadscentrum. We dronken eerst wat bij The Barrel. Overal zagen we deze limonades zonder alcohol voorbij komen, dus we besloten er eentje te nemen. Pfff nooit meer! Die dingen waren ontzettend zuur en ik had het idee dat mijn glazuur eraf ging, haha!

photo IMG_5643.jpg

Lizzy maakte nog een leuke selfie.

photo IMG_5650.jpg

We hadden zin in sushi, dus we gingen op zoek naar een sushi restaurant. We vonden er al gauw eentje: Sushi ko. Het was geen all you can eat, dus we bestelden wat losse sushi. Het was erg lekker!

photo IMG_5651.jpg

En dit was het uitzicht als we omhoog keken. Niet verkeerd toch?

Op de terugweg hadden we de meest verschrikkelijke taxirit van ons leven. Normaal betaalden we 7 of 8 lei om naar ons hotel te komen. Nu stapten we een taxi in en die zei dat het ‘avondtarief’ was. Hij beweerde dat alle taxi’s dat moesten vragen ’s avonds. Nou, oke dan. Onwetend gingen we met hem mee. Hij reed helemaal verkeerd en moest 20 collega’s bellen. We hebben er zeker wel een half uur over gedaan, terwijl het normaal nog geen 10 minuten duurt om naar ons hotel te rijden. De teller liep op een gegeven moment daar de 80 (!!) lei en hij ging ook achterlijk hard rijden. Lizzy en ik durfden niks te zeggen, wat een ellende! Op een gegeven moment zei hij dat we 70 moesten betalen. Ik zei dat we dat niet wilden, omdat hij van tevoren had gezegd dat het rond de 50 zou zijn. Maar hij bleef maar wijzen naar die stomme taximeter en zeggen dat hij er niet omheen kon. Zijn Engels was bar slecht, dus echt onderhandelen ging voor ons gevoel niet. Uiteindelijk hebben we ons hotel bereikt, maar mennn, wat was dat een nare ervaring! We waren echt een beetje bang van die vent. En uiteindelijk hebben we ook nog eens 10 keer zoveel betaald dan het normale tarief. Omgerekend is het 15 euro, dus alsnog niet super veel, maar we vonden het gewoon belachelijk. We stonden niet sterk genoeg in onze schoenen als twee vrouwen zijnde denk ik… Wat een dag! Vermoeid kwamen we terug op onze hotelkamer en vielen we als een blok in slaap…