Recensie: #Instaproof – Joyce Nafzger en Kirsten Jassies

In 15 stappen naar insta(nt) succes op Instagram. Dat willen we allemaal wel, toch? Joyce Nafzger en Kirsten Jassies schreven er een boek over: #INSTAPROOF. Een boek met praktische tips en tricks. Ik was benieuwd naar het boek en vandaag lees je de recensie op mijn blog.

First things first: ik heb een haat-liefde verhouding met Instagram. Ik schreef er al eens eerder een artikel over. Aan de ene kant vind ik het een geweldig mooi medium, omdat er prachtige plaatjes voorbij komen waar mensen over hebben nagedacht en hun best voor hebben gedaan. Maar aan de andere kant is het een nep medium waar veel mensen jaloers van worden. Want waarom is alles op Instagram zo perfect? Vroeger zag je alleen perfect gestylde foto’s van supermodellen en popsterren in magazines, maar tegenwoordig is je buurmeisje een instaperfect model met een geweldig leven. Zo lijkt het in ieder geval. Want zo is het natuurlijk helemaal niet, en dat weten we zelf eigenlijk ook wel.

#INSTAPROOF

Goed, dat gezegd hebbende: over naar #INSTAPROOF. Het boek is onderverdeeld in 15 hoofdstukken: van beat the algorithm naar hoe je je doelgroep kunt bepalen, hoe je een fabulous fotofeed krijgt, welke hashtags je moet gebruiken en hoe je je posts het best kunt inplannen. Ook wordt er alles verteld over Instagram Stories, influcencers, advertenties en over de echtheid van Instagram. #INSTAPROOF ziet er in ieder geval al erg #instaproof uit, dat is natuurlijk niet voor niks gedaan. De opmaak en fotografie in het boek is een groot feest, een lust voor het oog!

Omdat ik veel tijd op Instagram doorbreng (niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn andere bedrijf Adorable Books en andere bedrijven die ik help met hun Instagram-pagina), weet ik stiekem al een heleboel over Instagram. Daarom moet ik – heel eerlijk – bekennen dat er voor mij weinig nieuws in stond. Desalniettemin vind ik een prachtig vormgegeven boek met leuke en inspirerende teksten, hele mooie foto’s en verhalen van bekende Instagrammers.

Dit boek is een mooi naslagwerk voor influencers of voor zzp’ers die hun merk willen versterken. Het is ook een heel mooi boek voor bedrijven die meer willen weten over Instagram. Of gewoon voor jou, als je Instagram interessant vindt en er meer over wil leren.

#INSTAPROOF is te koop voor € 17,50 bij onder meer Bol.com.

Ben jij benieuwd naar dit boek?

Volg: