Feel Good & Fit Challenge: #3 Easy workouts at home

Met de zomer voor de deur is het belangrijk om goed in je vel te zitten, je gezond en fit te voelen en je lichaam klaar te stomen voor heerlijke dagen op het strand. Daarom organiseren wij, YaraAnne en ik de Feel Good & Fit Challenge (#feelgoodfitchallenge). Een challenge van 3 maanden waarin we je elke week updaten over gezond eten – van tussendoortje tot diner en van ontbijt tot late night snack -, bewegen – zowel thuis, als in de sportschool en buiten – en we geven je inspiratie voor smoothies en sportoutfits. 

Last week
Er zitten alweer twee weken op van de #feelgoodfitchallenge! Afgelopen week stond in het teken van water, thee en slaap. Ik neem sowieso iedere dag een flesje water mee naar school die ik één of twee keer vul. Dat betekent dat ik al 1 of 1,5 liter naar binnen krijg per dag. Afgelopen week begon ik de dag met een glas water, iedere dag. Dat is alweer een glas water extra! Ook dronk ik veel thee. Ik nam mijn thermoskan mee naar school waar ik hem een paar keer vulde en ook thuis dronk ik veel thee, vooral ‘s avonds. Ik heb niet alleen water en thee gedronken, ook dronk ik een paar keer ijsthee, bijvoorbeeld bij het sushi eten woensdag. Ach, een paar keer kan geen kwaad toch? Het gaat erom dat je bewust meer water gaat drinken, omdat dat erg belangrijk is!

Ook heb ik deze week weer gesport. Ik liep twee keer hard (les 12 en 13 van Start to Run met Evy), ik deed een aantal keer squats en ik heb vooral heel veel gewandeld. Woensdag en donderdag liep ik naar school in plaats van dat ik met de bus ging. Ook donderdag heb ik overdag veel gewandeld. We liepen vanaf school naar het museum (half uurtje) en vanaf daar weer naar de stad (ook ongeveer een half uur). Van de stad weer naar een klasgenoot en weer terug naar het station (half uur in totaal). Ik had op al die stukken de bus kunnen pakken, but I didn’t! Het was lekker weer, dus het kon goed. De 7 minute workout is er deze week een beetje bij ingeschoten. Tijdgebrek denk ik. Wel heb ik squats gedaan tijdens het tandenpoetsen.

This week
Deze week staat in het teken van easy workouts die je thuis kunt doen en waar je niks voor nodig hebt. Op mijn blog staat het in het teken van squats. Check Anne’s en Yara’s blog voor hun artikelen over makkelijke workouts.

Hey girl, keep squatting! 

Squats doen is mijn favoriete workout voor thuis. Waarom? Het kost niet veel tijd, je hoeft niet eens andere kleren aan te doen en je kunt het overal doen wanneer je wil. Hier een aantal tips voor squats!

1. Onder het tandenpoetsen.
Het klinkt misschien duf, maar doe je squats onder het tandenpoetsen. Ik heb een elektrische tandenborstel en die geeft om de dertig seconden aan dat je van kant moet wisselen met poetsen. Ik bedacht dat het wel leuk was om dus iedere dertig seconden een andere soort oefening te doen. Je kunt gewoon standaard squatten: up en down, of in dezelfde positie bijven staan: holding. Je kunt ook de wall sit doen: doe alsof je op een stoel zit en leun met je rug tegen de muur. Lijkt makkelijk, maar is erg zwaar!

2. Squat Challenge van Blogilates
Het liedje is al een beetje oud, maar het filmpje is wel erg leuk. Je kunt deze challenge zo vaak doen als je wil. Ik ga deze workout deze week sowieso één of twee keer doen. Hij duurt niet zo lang en dat vind ik altijd erg prettig.

3. Let’s challenge!
Er bestaan heel veel schema’s voor squat challenges. Je bouwt dan iedere dag op en je gaat er een maand mee door. Hier kun je ook voor kiezen!

Be creative! Als je nog nooit hebt gesquat: bouw het rustig op! Ga niet meteen 5 minuten squatten, want dan val je neer denk ik. Probeer naar je lichaam te luisteren, dat is belangrijk!

Succes deze week ladies! Vergeet je activiteiten op social media dan niet te taggen met de hashtag #feelgoodfitchallenge. 

Volg:

10 Reacties

  1. 21 april 2014 / 08:45

    Haha ik doe inderdaad ook oefeningen tijdens het tandenpoetsen :P Squatten heb ik nog niet geprobeerd, vanavond maar eens doen.

  2. 21 april 2014 / 09:20

    Tijdens het tandenpoetsen is wel een goede ^^ Je hebt echt heel veel (water) gedronken zeg deze week, ik doe het je niet na! Blijf daar altijd een beetje moeite mee houden…

  3. 21 april 2014 / 10:03

    Water drinken heb ik altijd zo’n moeite mee, dat vergeet ik echt gewoon! Misschien maar voortaan een drinkbus meenemen naar school.. Jij bent wel goed bezig zeg!

  4. 21 april 2014 / 10:31

    Lekker bezig zeg! Ik doe mijn knieoefeningen wel eens tijdens het tandenpoetsen of onder de douche, haha! Ik ga het vanavond eens proberen :D

  5. 21 april 2014 / 19:10

    Ik squat ook tijdens het tandenpoetsen, blij dat ik niet de enige ben, haha. Ik doe sowieso al elke maand mee met de kalender van Blogilates en vanaf vandaag ga ik ook beginnen met de plankchallenge die ik op de blog van Anne zag.

  6. 21 april 2014 / 21:58

    Aaah heerlijke tips lief en fijn artikel om te zien en te lezen! Toppers zijn jullie dankjewel voor de motivatie <3

  7. 22 april 2014 / 20:18

    Goed bezig! Ik sport veel en eet gezond, maar tóch ben ik vaak wel een beetje te lui om te voet te gaan na school ipv heel makkelijk de tram te nemen… Ik weet niet hoe het komt haha, maar daar heb ik nooit geen zin in.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.