Fit For Summer: 3/10 – Work Those Abs

Week drie van de Fit For Summer challenge zit er alweer op. Ik keek best wel op tegen deze challenge, want buikspier-oefeningen is niet echt favoriet bij mij. Vijf keer abs workout van 10 à 15 minuten. Kijken jullie mee hoe het is gegaan afgelopen week?

Maandag
Ik begon maandag gelijk goed: ik deed de Fabulous Flat Abs for Beginners van Cassey Ho. Ik kon niet alles bijbenen, maar dat geeft niet. Het was tenslotte de eerste buikspier workout sinds tijden. Ik kan je vertellen: dit is geen beginners workout hoor. Cassey zegt: oooh I’m shaking, terwijl ze haar benen super strak en gecontroleerd in de lucht houdt.

Dinsdag
In de Fit For Summer Facebook groep werd de Victoria Secret Model Ab Workout aangeraden, ook van Cassey Ho. Pfff deze was veel zwaarder dan die van gisteren (misschien ook omdat ik mijn buikspieren van de oefening van gisteren nog een beetje voelde), maar wel met leuke liedjes op de achtergrond. Ik deed deze workout samen met mijn zusje en op een gegeven moment moesten we zo lachen omdat we het allebei niet meer volhielden. We hebben dus een beetje gesmokkeld bij deze video, maar hey, beter dit dan niks toch?

Op Instagram plaatste ik maandag deze foto. Let’s begin! Je kunt me volgen via @teddlicious trouwens :) 

Woensdag
Oei wat voelde ik mijn buikspieren toen ik wakker werd. Dat is een goed teken! Woensdagmiddag deden mijn zusje en ik weer een sessie met Cassey met behulp van dit filmpje. Oke, deze was zwaar! Mede omdat mijn buik al zeer deed. Wederom kon ik dus niet alles bijbenen, maar we hebben het nog aardig volgehouden al zeg ik het zelf. ‘Hoe kan zij zo blijven lachen?’ schreeuwde mijn zusje terwijl wij lachen te zuchten en te steunen. ‘s Avonds nog een uurtje naar de zumba geweest!

Donderdag
Vandaag even een rustdagje wat betreft de abs. Ik had vandaag niet zo’n last van mijn buik (of ja, ‘s ochtends eigenlijk toch wel, maar dat ging weg in de loop van de dag), maar eerder van mijn hals. Ja. Dat is raar hè? Of ik heb gewoon heel raar geslapen waardoor de spieren in mijn hals als een malle zijn aangespannen, of ik doe iets verkeerd met de buikspier-oefeningen. Ik denk het eerste, want ik heb wel vaker rare slaap posities. Goed, vandaag geen abs dus, maar wel een uur en een kwartier gelopen met vriendin Julie. We hebben bijna 6km afgelegd en dat is goed, want het waaide (zoals jullie misschien wel gemerkt hebben) ontzettend hard. Pfew! Daarna aten we wel een ijsje. Dat dan weer wel….

Vrijdag
Vrijdag was de rare spierpijn in mijn hals gelukkig helemaal weg. Het zal wel van raar slapen komen, toch? Geen buikspieren vandaag, want het was Deadline Day! Ik moest mijn verslagen afronden en ‘s middags ging ik het maandelijkse etentje voorbereiden met mijn vriendinnen van de middelbare school. Daar heb ik veel gezondigd wat betreft het 2 liter water project… Het is toegestaan om 1 eenheid alcohol te drinken per dag, maar vrijdag dronk ik er toch wel iets meer dan één.. Maar het mag wel, want ik drink verder nooit alcohol.

Zaterdag
Mijn vriend en ik liepen 5km in een uur, de gemiddelde snelheid van een wandelaar, onder het genot van een ijsje. Het lijkt een vaste traditie te worden als ik ga wandelen, dat moet maar eens minderen. Maar ja, wat moet je als je er elke keer langs komt en je zusje werkt er ook nog eens.. Dan kun je bijna niet anders, toch? Vandaag was het weer tijd voor buikspier-oefeningen, want daar was het de afgelopen twee dagen niet van gekomen. Ik deed weer de Fabulous Flat Abs for Beginners van Cassey, dit keer samen met mijn vriend.

Zondag
Zondag fietste ik 16,5 kilometer in iets minder dan een uur. Mijn vriend en ik gingen even in de stad lunchen en weer terug. Daarna was het tijd voor het laatste kwartiertje buikspier-oefeningen van de week met Cassey, maar dat viel nog even tegen. Zaterdag had ik namelijk heel goed mijn best gedaan, en dat merkte ik zondag. Ik kwam amper omhoog, pfoe wat voelde ik mijn buikspieren!!

Ook deze week heb ik bijgehouden hoeveel water en thee ik drink. Gewoon om de bewustwording van het drinken van water en thee te verbeteren.

Maandag: 500ml water, 900ml groene thee,
Dinsdag: 500ml water, 1200ml groene thee, 1 glaasje Taksi
Woensdag: 1 glaasje Taksi, 900ml groene thee, 750ml water
Donderdag: 200ml verse jus d’orange, 600ml groene thee, 750ml water
Vrijdag: 200ml groene thee, 500ml water, iets te veel wijn (oeps!) en nog een paar glazen ijsthee.
Zaterdag: 600ml groene thee, 400ml water, twee glazen cola,
Zondag: 250ml verse jus d’orange, 800ml water, 300ml thee

Deze week komt denk ik de zwaarste challenge: geen crap voedsel eten. Dus geen chocolade, chips, snoepjes, koekjes. Dat houd ik natuurlijk nooit vol, maar ik ga wel proberen om dingen te laten. Wish me luck!

Liefs van Tedje

Volg:
Share:

17 Reacties

  1. 22 april 2013 / 09:42

    Lastige challenge deze week, heel veel succes!

  2. 22 april 2013 / 09:43

    Jeetje wat ging het goed bij jou! Ik heb deze week zeer hard gefaald :(. Succes aankomende week!

  3. 22 april 2013 / 09:55

    Wow jouw week ging goed! Ik heb maar twee keer buikspieroefeningen gedaan.. Succes deze week!

  4. 22 april 2013 / 10:26

    Oh god, die nieuwe challenge is echt onmogelijk voor mij.. zeker met de snoepkast hier op stage.. haha :’) Oh en mijn eigen snoepkastje thuis natuurlijk. De buikspieren ga ik volhouden! Elke week 4x :)

  5. 22 april 2013 / 10:35

    Wauw jij hield de buikspierweek ook goed vol, blijf je ze nu ook met gemak doen?!? Enne we hebben week 4 totaal zelf in de hand, dus we can do it!!

  6. 22 april 2013 / 10:56

    Zo dan, dat doe je goed! Ik had zo’n buikspier app op mijn tablet, maar damn, that’s hard! Ik deed het ook samen met mijn vriendin, dus we waren meer aan het lachen omdat we zo faalden dan iets anders… Ik eet gewoon wel wat minder :D

  7. 22 april 2013 / 12:04

    Je hebt echt je best gedaan volgens mij, en het is meer dan gelukt! Wat ben jij actief geweest zeg, pfoee. Leuk dat je zusje en je vriend ook lekker meededen, dat stimuleert wel! Het moet trouwens ‘lagen’ zijn in de zin ‘… terwijl wij lachen te zuchten en te steunen’ denk ik. De no-crap challenge is wel écht lastig, heel veel succes & you can do it!

  8. 22 april 2013 / 13:18

    De challenge van deze week zal mij juist makkelijk af gaan (: ik eet altijd eigenlijk wel clean. Ik kom denk ik op ongeveer 80/20% verhouding ^^ maar kost soms ook wel wat meer moeite hoor!

    Succes

  9. 22 april 2013 / 16:08

    Ah super goed bezig! Ik doe het je op dit moment helaas niet na, al zou ik het graag willen. You go girl!

  10. 24 april 2013 / 06:57

    Goed bezig zeg! En heel veel succes de komende tijd. Maak je ook elke week een foto van je buik om het proces/resultaat te zien?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.