Fit For Summer: 5/10 Intensify

Wauw, we zitten al op de helft van de challenge! Cardio, twee liter water, buikspieroefeningen, cut the crap en deze week intensify. Kijken jullie mee hoe het bij mij is gegaan afgelopen week?

Maandag deed ik een Squat Challenge en pfoee dat was zwaar! Je denkt ooh even drie en een halve minuut squats, maar dat is zwaar als je dat nooit doet. Dinsdag liep ik bijna 7km met vriendin Julie. Het was mooi weer, het zonnetje scheen en het was ook nog eens gezellig. Woensdag waagde ik me aan het springtouw. 30 keer springen en dan 15 seconden rust. En dat 6 keer herhalen. Zo, touwtje springen is echt een goede workout! Mijn hart bonkte in mijn hoofd en ik voelde gelijk aan mijn scheenbenen dat ik niet op mijn All Stars had moeten springen (maar op welke schoenen dan wel? Ik heb geen echte sportschoenen, behalve jazz dance achtige schoenen waar ik mee zumba en oude tennisschoenen..). Vrijdag was het tijd voor buikspieroefeningen met Cassey. Ik deed haar nieuwe ABC Abs workout. Pf die was zwaar! En Cassey maar roepen: ‘O my god I’m shaking!’ Nou, ik zie haar niet shaken hoor. De rest van de week is het touwtje springen er een beetje bij ingeschoten, oeps! Volgende week maar weer oppakken. Het eten gaat op zich wel redelijk, ik ben me er wel steeds van bewust als ik iets lekkers in mijn mond doe. Zondag deed ik nog een squat challenge en een nieuwe abs workout en een love handles workout van Cassey. Deze abs workout was echt killing, misschien een van de heftigste tot nu toe. Ook de love handles workout was niet easy peasy. 

Deze week heb ik niet op papier bijgehouden wat ik heb gedronken, want ik moet zeggen dat het drinken van water en thee me goed afgaat. Ook heb ik deze week veel vers geperste jus d’orange op. Heerlijk! Ik probeer zo min mogelijk frisdrank te drinken.

Aankomende week is het de Breaky Breaky challenge: iedere dag ontbijten. Voor mij geen uitdaging, want ik ontbijt iedere dag. Ik ga dus lekker door met buikspieren, wandelen, zumba, touwtje springen en squatten! Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet ben afgevallen en dat mijn buikje en mijn love handles nog steeds niet weg zijn, maar ik merk wel dat mijn buik-en rugspieren sterker zijn dan voorheen.

Hoe gaat het met jouw summer body? 

Liefs van Tedje

Volg:
Share:

16 Reacties

  1. 6 mei 2013 / 06:21

    Buikjes en love handles zijn ook echt killing. Ik sport 4 – 6 x per week maar ook die van mij is nog steeds zichtbaar helaas. Tis bij mij altijd de laatste plek waar ik afval.

  2. 6 mei 2013 / 06:28

    Goed! Ik sport zelf niet (helemaal niet), maar ik heb het ook niet nodig :) Heb wel respect voor degene die het wel doen!

  3. 6 mei 2013 / 06:36

    Auwwww squatsss.. pijnlijk haha. Wat ook echt pijnlijk is om gewoon door je benen te buigen, beetje met je kont naar achteren hangen en je knieën boven je voeten houden. En dan zo even 3 minuten staan!! auw> burning!

  4. 6 mei 2013 / 08:11

    Inderdaad goed bezig Tedje! Wel jammer dat je eigenlijk geen zichtbaar resultaat ziet, zou je toch wel verwachten. In je inleiding staat trouwens ‘cut the crap’, het was toch ‘quit the crap’? :p

  5. 6 mei 2013 / 08:13

    ik vind touwtje springen ook echt wel zwaar!
    je bent trouwens echt goed bezig!

  6. 6 mei 2013 / 10:19

    Goed bezig zeg!! Trouwens, als je 7 km bent gaan hardlopen, op welke schoenen doe je dat dan? Want je hardloopschoenen lijken me namelijk wel goed geschikt voor touwtje springen. Als je op je tennisschoenen loopt, kijk je dan wel erg uit? Zodra je ook maar iets aan je schenen voelt, mee stoppen! Voor je het weet zit je met overbelasting en dan ben je ver van huis. (dit alles is echt alleen als goedbedoelde tip hoor)

    • 6 mei 2013 / 19:39

      Ik loop niet hard, maar gewoon wandelen! Dit doe ik gewoon op de schoenen die ik die dag aan heb, meestal All Stars of laarsjes!

  7. 6 mei 2013 / 13:41

    Ik zoek een e-mail maatje wil jij dit zijn? Ik ben net als jou goed bezig maar het is fijn om 2x per week met iemand te mailen/tips te delen.

    sylvanamontero@hotmail.com mail me maar als je interesse hebt

  8. 6 mei 2013 / 19:37

    Goed bezig! Ik heb afgelopen week 2x gelopen, maar rijd wel elke dag meerdere paarden per dag + ik loop de hele dag van hot naar her, dus die cardio zit goed. Water drinken is geen probleem, want ik doe niks anders haha. Alleen de buikspieren gaan nog niet echt top bij mij… Oeps.

    Bij jou gaat het super! Lekker bezig en houden zo ;)

  9. 7 mei 2013 / 10:48

    Deze week was vrij intens vond ik. Hoewel ik de interval een beetje achterwegen liet ben ik best tevreden. En bij jou ging het ook best goed als ik lees. Ik heb er toevallig gisteren ook over geblogd en ben erg benieuwd hoe deze week bij jou gaat!

  10. 8 mei 2013 / 22:50

    Ik ben eigenlijk geen fanatieke sporter, maar voor mn zwangerschap deed ik wel regelmatig aan hardlopen. Daarvoor heb ik wel goede sportschoenen gekocht om blessures te voorkomen. Misschien is dat ook een idee voor jou ipv sporten op all stars?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.