Fit For Summer: 7/10 – Work That Ass

Om Fit For Summer te worden heb je doorzettingsvermogen nodig. Ik merk dat ik op dit moment een beetje aan het inkakken ben. Ik kan de verleiding van lekker eten gewoon niet weerstaan, dat is het. Ook merk ik dat samen sporten honderd keer leuker is dan alleen sporten. Zie jezelf maar eens van je stoel af te krijgen, je sportkleding aan te trekken, filmpjes uit te zoeken en alleen (gezellig.. not) voor je laptop de gekste houdingen aannemen. Samen is dat toch een stuk leuker en als de een zegt: ‘Kom, we gaan nu sporten’, dan motiveer je elkaar ook. Benieuwd naar hoe het de afgelopen week is gegaan? Lees dan gauw verder.

Maandag begon ik gelijk met een goede workout samen met mijn zusje. Eerst deden we de Thighs Hip Buns exercise die Annemerel aan heeft geraden. Daarna gooiden we de Bubble But Workout van Cassey tegenaan om vervolgens af te sluiten met de Call Me Maybe Mighty Squat Challenge. Dat was heftig! Dinsdag deed ik weer twee workouts samen met mijn zusje. We hadden allebei spierpijn maar we besloten er gewoon voor te gaan. We begonnen redelijk rustig met de Fat Burning Cardio Warmup en daarna deden we de super heftige Pop Cardio: Summer Sweatfest workout. Toen moest ik wel even zweten zeg, jeetje! Na het sporten kreeg ik wel een heel fijn gevoel trouwens :) Woensdag liep ik samen met mijn vader 4,8km in 51 minuten. Een gemiddelde snelheid van 5,6km per uur dus! Voor de duidelijkheid: niet hardlopen, maar gewoon wandelen! Hoe goed ik in het begin van de week bezig was, hoe slecht het ging aan het einde van de week. Ik liep zaterdag nog een half uur samen met mijn vriend. Ook gaat het letten op het eten niet al te best. Dan maakt je schoonmoeder weer twee lekkere vlaaien waar je geen nee tegen kunt zeggen en noem het maar op. Wel drink ik veel water en thee, dat dan weer wel.

Een beetje motivatie van Ryan Gosling is niet verkeerd!

Deze week word ik weer flink uitgedaagd tijdens de Fit For Summer Challenge. We moeten namelijk alles gaan opschrijven wat we hebben gegeten en hoeveel we hebben gesport. Dus ook die koekjes die je stiekem uit de la hebt gepakt zonder dat iemand het zag. De Fit For Summer heeft niet de uitwerking die ik dacht dat hij zou hebben. Ik ben nog niks afgevallen, maar dat komt omdat ik niet genoeg op mijn eetpatroon let. Die lovehandles zouden alleen wel weg mogen van mij! Wel voel ik me fitter en merk ik dat ik minder last heb van mijn rug sinds ik de buikspieroefeningen doe. Dat vind ik al een hele vooruitgang en dat is eigenlijk het belangrijkste. Ik zal nooit een Victoria’s Secret Angel model worden. Daar moet ik me misschien maar gewoon bij neerleggen. ;)

Zijn jullie al een beetje fit for summer? En hebben jullie nog tips voor motivatie? 

Liefs van Tedje

Volg:
Share:

15 Reacties

  1. 20 mei 2013 / 06:33

    Wat grappig die afbeelding van Ryan gosling is echt al tijden mijn iPhone achtergrond!

  2. 20 mei 2013 / 08:34

    Heel herkenbaar. Weekenden gaan klote, sporten goed maar ik begin ook in te kakken.

  3. Inge
    20 mei 2013 / 09:18

    Haha dit klinkt zooo herkenbaar!! In het begin rockte ik de sportschool, 3x zumba, kracht en cardio. Nu zwakt het steeds meer af, ook dankzij werk, en moet ik mezelf weer ff motiveren. Ook qua resultaat heb ik hetzelfde gevoel, nog steeds de love handles maar alles gaat wel steeds makkelijker! Denk dat daarom de motivatie afzwakt. Maar goed, ik ga straks gewoon weer ff knallen in de gym :)! Lekker zweten en mezelf goed voelen achteraf!

  4. 20 mei 2013 / 10:46

    Ik ben volop bezig met de 30day shred en het gaat goed! :) Succes!
    Eefje

  5. 20 mei 2013 / 10:57

    Ik zou zeggen: ga nog even door. Zeker qua voeding is het lastig volhouden, maar dat moet je wel doen, als je tenminste resultaat wilt zien. Volgens mij schreef ik dit hier al eerder: als je wilt dat je lijf verandert, is 10 weken niet genoeg. Dan zul je toch voor een half jaar moeten gaan en als je je eetpatroon niet ideaal krijgt misschien zelfs wel een jaar. Helaas is het niet anders. Ennuh mijn lovehandles zitten er ook gewoon nog hoor, ondanks sporten en letten op mijn eten. Ben bang dat als ik dat voor elkaar wil krijgen ik toch echt met losse gewichten moet gaan trainen en laat ik daar nou net de grootste hekel aan hebben.

    • 20 mei 2013 / 18:17

      Ik ben ook zeker niet van plan om te stoppen na 10 weken! :)

  6. 20 mei 2013 / 10:59

    Ondanks dat ik niet volop kan sporten heb ik mezelf nu aangeleerd dat ik voor het slapen ga, squat! Dan heb ik in ieder geval het idee dat ik nog iets doe! haha En alles op schrijven is zo gek nog niet, een beetje inzicht! Ik ben benieuwd!

  7. 20 mei 2013 / 11:40

    Ik had niet echt een beste week (zie mijn laatste blogje) en ik moet mezelf ook streng toespreken dat ik het op veel gebieden beter kan dan ik nu doe helaas.

  8. 20 mei 2013 / 13:30

    Ahhhh iik word gek van mezelf. Ben nu zwaar aan het opletten en ik heb nu OVERAL trek in! hatelijk!!!!!!!

  9. 20 mei 2013 / 17:22

    Yes yes, ik ben bezig met Start to Run, want ik ga 30 juni mee doen aan de 5k meidenloop! ik moet zeggen dat ik het echt easy vind om eten te laten staan. Ik heb veel minder “urges” dan ik heb wanneer ik minder fanatiek sport.

  10. 20 mei 2013 / 19:38

    Goed bezig! Ik doe thuis vaak squats en burpees, en een springtouw is ook erg handig om fit te blijven. Als het droog is buiten ga ik gewoon lekker touwtje springen, tien minuten lang! Heerlijk is dat.

  11. 20 mei 2013 / 19:50

    Goed bezig! Ik ben zelf niet zo fanatiek, haha :P

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.