Take a look at my life: Curaçao

Als jullie mij volgen op Instagram hebben jullie het misschien al meegekregen: ik ben onlangs naar Curaçao geweest! Om mijn lieve vriendin Elodie op te zoeken, maar ook even om te resetten. Het is de laatste maanden stil geweest op mijn blog en daar wil ik toch iets over vertellen op mijn blog.

Even resetten… Na een moeilijke periode – waar ik eigenlijk nog steeds middenin zit – ben ik naar Curaçao geweest om mijn batterij weer op te laden. Waarschijnlijk hebben jullie wel gemerkt dat het wat stiller is geweest op mijn blog en Instagram de afgelopen tijd. Mijn relatie is na tien jaar over en dat was niet mijn eigen keuze. En hoe belangrijk ik het ook vind om eerlijk en echt te zijn op social media en mijn blog, de afgelopen maanden had ik niet echt de behoefte om mijn leven met de rest van de wereld te delen. Ik merk dat ik nu weer meer zin krijg om foto’s te delen op social media en ik ga gewoon kijken waar ik zin in heb de komende tijd. Ik ben verhuisd uit Maastricht en ik woon weer terug bij mijn ouders in Brabant. Goed. Genoeg uitgeweid over dit, op naar Curaçao.

Mijn vriendin Elodie – die ik ken van de opleiding journalistiek – woont op Curaçao en ik besloot haar op te zoeken. Ik boekte een ticket en een paar weken later zat ik in het vliegtuig. Ik zat aan het raam, dus ik kon lekker naar buiten kijken. Doei Nederland!

In de tijd dat ik op Curaçao was, heb ik niet veel geluk gehad met het weer. Het begon toen ik aankwam eigenlijk meteen te regenen. Toch nam Elodie me mee uiteten (ik moest even een jetlag overwinnen!). We belandden bij Scuba Lodge en we gingen allebei voor de hamburger. Lekker!

De volgende dag reden we een rondje over het eiland en Elodie nam me mee naar Karakter. Wat een prachtige plek! Helaas was het nogal bewolkt zoals je op de achtergrond ziet, maar het is altijd zo’n 30 graden op het eiland. Prima vertoeven dus. Zaterdagavond gingen we naar Zanzibar, waar we de benen onder ons lijf vandaan dansten. Heerlijk! De muziek op Curaçao is echt top.

Zondag liet Elodie mij de Grote Knip zien. Het weer was nog steeds niet optimaal (lees: bewolkt!), maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben de hele dag op een bedje gelegen en gekletst. Ondertussen probeerden we pogingen te doen tot lezen, maar dat bleek moeilijker dan gedacht. We hadden elkaar een jaar niet gezien, dus we raakten niet uitgepraat!

Ja, het water bij de Grote Knip is écht zo blauw!

Op deze foto kreeg ik zoveel lieve reacties op Instagram. Thanks. You guys are the best.

Maandag moest Elodie werken. En ik ook! Maar mij hoorde je niet klagen. Ik werkte de hele dag bij City Beach 88 met dit uitzicht. Niet verkeerd toch?

’s Avonds gingen we (samen met vriendinnen van Elodie, wat een lieve en leuke meiden!) onbeperkt sushi eten bij Origami. Daar zeg ik natuurlijk nooit nee tegen. Kijk hoe lekker dit eruit ziet!

Ook dinsdag moest er gewerkt worden. Ik nam een break bij Saint Tropez Ocean Club met een club sandwich.

Dit uitzicht… Ik snap wel  dat Elodie op Curaçao woont!

Ik sloot de dag af bij City Beach 88, waar ik nog een uurtje van het zonnetje genoot voordat ik Elodie weer op ging halen. Ik mocht gebruikmaken van haar auto terwijl zij aan het werk was (hopi chill!), maar dat betekende wel dat ik haar privéchauffeur was. Of dat erg was? Absoluut niet, haha!

Woensdag moest Elodie pas aan het eind van de middag beginnen met werken, dus hadden we overdag tijd om het eiland te verkennen! Elodie nam me mee naar de Christoffelberg, het hoogste punt van Curaçao. Het was méga benauwd en het kostte heel veel zweet, een beetje bloed en tranen, but we made it!

Yeah baby!

We waren helemaal gesloopt daarna en we wilden afkoelen! Dat deden we bij Playa Lagun, wat is het hier mooi! We aten een broodje bij Bahia Restaurant met prachtig uitzicht op de baai. Daarna reden we naar huis, werkte ik nog wat in het appartement van Elodie en daarna was het tijd om een dansje te wagen! Dave Roelvink draaide bij Cabana Beach en het was een mega gezellige avond.

Donderdag regende het. Zo ongeveer de hele dag. Onze plannen vielen letterlijk in het water. Daarom besloten we naar een fijne hotspot op Curaçao te gaan: Number Ten. Je kunt hier fijn binnen zitten en dat hebben we dan ook gedaan. ’s Avonds hadden we zin om er weer op uit te gaan (dansen, oh yeah!) en Elodie nam me mee naar Bar 27. We hebben de hele avond gedanst, het was zo leuk!

Vrijdag was Elodie vrij en nam ze mij mee naar Willemstad. Tussen de buien door slenterden we door de stad.

De Pontjesbrug mag natuurlijk niet ontbreken tijdens je bezoek aan Curaçao.

Een blauwe lucht had mooi geweest voor de foto, oh well!

Elodie nam me ook mee langs mooie wall art in Willemstad. Kijk even hoe pretty dit is!? We hebben bijna drie uur rondgelopen in Punda, Scharloo en Otrobanda. Super leuk, zo’n persoonlijke gids.

Zaterdag was het weer mooi weer, yes! We zwommen met zeeschildpadden bij Playa Grandi, wat super bijzonder om te doen! Op een gegeven moment zwommen er vier grote schildpadden onder me door, echt heel gaaf om mee te maken.

We maakten een tussenstop bij het uitzichtpunt van Santa Martha. Door de vele regenval van de afgelopen dagen is het eiland super groen. Dat is voor zo’n uitzichtfoto natuurlijk alleen maar mooi meegenomen.

We belandden uiteindelijk bij Cas Abou, een prachtig mooi strand waar ik letterlijk een uur zo in de branding heb gezeten om te genieten van het blauwe water, het mooie uitzicht en het fijne witte zand tussen mijn vingers. ’s Avonds aten we Mexicaans bij El Mexicano. Daarna reden we door naar Zanzibar om drankjes en dansjes te doen.

Zondag was alweer de laatste volle dag van mijn werkvakantie. Vol enthousiasme reden we naar Koko’s om nog wat uurtjes op het strand te liggen. Helaas waren de weergoden niet erg eensgezind en na een tijdje kwam het weer met bakken uit de lucht gevallen. We lunchten bij Zanzibar (want: overdekt!) en daarna reden we weer naar huis, want Elodie moest werken. Ik werkte ook nog een paar uurtjes en ’s avonds ging ik uiteten met vrienden van Elodie. We belandden uiteindelijk bij een kroegje – waar ik de naam even niet meer van weet, maar waar het wel erg gezellig was.

Maandag, mijn laatste dag op het eiland. We brunchten uitgebreid bij Number Ten en daarna bracht Elodie mij naar het vliegveld. Wat is Curaçao een leuk eiland! Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad met Elodie en ik mis haar nu al! Een goede reden om deze winter nog een ticket te boeken…. Toch? ;-)

Liefs van Tedje

Psst… Wil je alle ins en outs en tips over Curaçao? Ga Elodie dan zeker even volgen. Op haar blog en Instagram deelt ze alles over haar leven op Curaçao.