Take a look at my life: September #2

photo talamlseptember2.jpg

Jullie hadden nog een Take a look at my life van de tweede week van september van me tegoed met alleen maar hele fijne zomerfoto’s. Het lijkt alweer weken geleden, terwijl we afgelopen weekend pas terug zijn gekomen… Na een vakantie zit je altijd zo weer in het vaste ritme en dit herfstachtige weer brengt je helemaal back to reality. Gelukkig hebben we de foto’s nog!

photo IMG_7967.jpg

Een wandeling over het strand maken van anderhalf uur naar het plaatsje Rethymnon waar we vlakbij zaten.

photo IMG_7972.jpg

Lekker door de branding van de zee lopen. Heerlijk! Niet altijd trouwens, want er lagen ook heel veel stenen, haha.

photo IMG_8024.jpg

Wat een uitzicht

photo IMG_7993.jpg

Gezellige haven in Rethymnon.

photo IMG_8034_1.jpg

Dinsdag huurden we weer een hele dag een auto, dat was ons goed bevallen! Deze keer kregen we een Nissan Micra. Eerste stop: Chania. Wat een prachtige stad!

photo IMG_8465.jpg

Deze stad ligt aan zee, maar ook de binnenstad is heel erg leuk. Allemaal kleine straatjes, gezellige eettentjes en winkeltjes.

photo IMG_8035.jpg

photo IMG_8475.jpg

De boulevard is hier ook mooi!

photo IMG_8518.jpg

Deze gezellige straatjes bedoel ik dus. Echt typisch Grieks!

photo IMG_8037_1.jpg

Tweede en tevens laatste stop: Rabdoucha, een verborgen paradijs op Kreta. Een plaats waar je niet gauw komt, dat moeilijk aangegeven is en waar het dus ook niet toeristisch is. Ons plan was om hierna nog een strand te bezoeken, maar het was hier zo fijn dat we de hele middag en avond zijn gebleven.

photo DSC01483.jpg

We gingen snorkelen.

photo DSC01506.jpg

Want het was echt heel helder en er zaten heel veel visjes! Er waren denk ik nog tien andere mensen op het strand, zo rustig, echt heerlijk!

photo IMG_8101.jpg

We aten bij een klein restaurantje dat aan het strand lag. De mensen waren weer super vriendelijk en dit schattige hondje hield de wacht.

photo IMG_8113_1.jpg

Ook een prachtige plek om zonsondergangen te bekijken.

photo IMG_8116.jpg

Woensdag stonden we vroeg op, want we hadden een excursie geboekt naar Gramvoussa en Balos. Met deze boot waren we de hele dag op pad. Wat een mega ding!

photo IMG_8122.jpg

Dit water <3

photo IMG_8125.jpg

Eerste stop: Gramvoussa, een onbewoond eiland. Op de boot pasten wel 700 mensen, dus een hele stroom mensen komt tegelijkertijd de boot uit, waardoor het magische van het eiland een beetje afnam helaas. Maar daar moesten we even doorheen kijken, want het water is zo prachtig!

photo IMG_8137.jpg

We liepen eerst naar een Venetiaans fort dat in de 16e eeuw is gebouwd. Een hele klim zeg! Ik moest onderweg even een pufje nemen van mijn astmapuffer, want anders trok ik het niet. Het was zo warm en we gingen met best wel een hoog tempo omhoog over losse stenen en kiezels. Maar als je dan boven bent, heb je wel wat: een prachtig uitzicht.

photo IMG_8410.jpg

Tweede stop: het eiland Balos. Ik zei al dat Rabdoucha een klein paradijsje op aarde was, maar dat is Balos ook. Oké, er waren 100 keer zoveel mensen, maar dat water!!!! Ik kan er nog steeds niet over uit hoe mooi het was.

photo IMG_8169.jpg

photo IMG_8403.jpg

photo IMG_8370.jpg

photo IMG_8413.jpg

Beste uitzicht ooit om te lezen.

photo IMG_8626.jpg

Donderdag brachten we ’s ochtends aan het zwembad door en ’s middags gingen we naar Rethymnon. Deze stad hadden we tot nu toe alleen nog ’s avonds gezien. Ook hier beklommen we weer een fort, deze was gelukkig niet zo hoog als die op Gramvoussa. We liepen nog lekker wat rond in de stad en aten ’s avonds weer bij een typisch Grieks restaurantje.

photo IMG_8439_1.jpg

Alweer de laatste avond :( We sloten af in het restaurant waar we ook de eerste avond hadden gegeten. Ik bestelde een Fanta Lemon en ik kreeg een halve liter. OMG!

photo IMG_8446.jpg

En toen waren we alweer op het vliegveld, terug naar Amsterdam…

Het was echt een heerlijke vakantie die ik zo weer zou overdoen! Can we go back, please?